Geçtiğimiz hafta 16 Nisan günü, İngiliz indie rock grubu Editors resmi bir açıklama yaparak gitarist Chris Urbanowicz ile yollarını üzülerek ayırdıklarını ve bu kararın ardında grubun müzikal gidişatıyla ilgili fikir ayrılıkları olduğunu bildirdi. Sebebi farklı da olsa, benzer bir açıklama Interpol grubu tarafından 2010 Mayıs ayında basçı Carlos Dengler ile yolların ayrılması sonrası yapılmıştı. Gerçi daha sonra Interpol, Carlos’un bas çalmaktan artık zevk almadığını öne sürmüştü. Müzik eleştirmenleri tarafından sık sık birbirleriyle karşılaştırılan bu iki grubun benzer ayrılıklar görmesi bana ilginç geldi.
Editors 2002’de Birmingham’da kurulmuş. Grup elemanları üniversitede Müzik Teknolojisi okurken tanışmış ve ardından bir süre çeşitli yerlerde part-time çalıştıktan sonra 2004’te bir demo ile seslerini duyurup 2005’te debut albümleri The Back Room’u çıkartmışlar. Geçtiğimiz sene One Love Festivali kapsamında canlı izlediğimiz Editors, Kasım 2010’dan beri dördüncü albüm üzerinde çalışıyordu. En son birkaç ay önce basçı Russell Leetch yedi şarkının bittiğini ve yeni albümün 2012’de piyasaya sürüleceğini açıklamıştı.
Böyle bir süreçte on yıllık arkadaşları gitarist Chris ile Editors’ın yollarının ayrılması bende yeni albümün muhtemelen daha da elektronik olacağı şüphesini uyandırdı. Her ne kadar 2009 Ekim’inde çıkan son albümde synthleri Chris çaldıysa da, bence esas sevdiği şey gitar çalmak. Özellikle ikinci albümden sonra bir “gitar-albümü” daha yapamayacaklarını belirten solist Tom Smith’in bu yeni müzikal gidişatta etkili olduğunu düşünüyorum. Ve yeni çıkacak albümde yine geçen (elektronik ağırlıklı) albümde olduğu gibi yapımcı Flood ile çalışılıyor. Flood daha önce Circus (Erasure), Violator (Depeche Mode), Zooropa (U2), Mellon Collie… (The Smashing Pumpkins), Sam’s Town (The Killers) gibi albümlerde de yapımcıydı.
Editors şu an itibariyle Chris’in yerine bir gitarist almayı düşünmüyor ve müzikal hayatına üç kişi olarak devam edecekler. Interpol de henüz Carlos’un yerine daimi bir basçı eklemedi gruba.
Açıkçası Interpol’ü ilk sevme sebebim Our Love To Admire albümü ve Daniel Kessler’in gitarıydı, ancak benim için Interpol’ün depresif/karanlık havasını tamamlayan şey Daniel’in gitarlarındaki hüzün kadar Carlos’un bas çalışıydı. Benzer şekilde, Editors’ı sevme sebebim An End Has A Start albümü ve Chris’in muhteşem gitar çalışıydı. Ve Editors’ın albümlerinde (özellikle ilk ikisinde) ise karanlık hava Chris’in ağlayan gitarından kaynaklanıyordu. Bence artık Editors’dan The Weight Of The World gibi bir şarkı dinleyemeyeceğiz. Aynen Interpol’den The New gibi bir şarkı duyamayacağımız gibi.
The Back Room (2005)
An End Has A Start (2007)
In This Light And On This Evening (2009)
Turn On The Bright Lights (2002)
Antics (2004)
Our Love To Admire (2007)
Interpol (2010)