21.Yüzyılla birlikte adeta coşarak, dünya sinemasına önemli yönetmenler ve pek kaliteli filmler armağan etmiş bir ülke olan Güney Kore’nin taze yönetmenlerinden Hong-jin Na‘dan başarılı bir ilk film: Ölümcül Takip..
Numan Serteli
Eski bir polis, yeni bir ‘bayan kiralama uzmanı’ olan Joong-ho (Pezevenk deyince kızıyor kendisi), mütevazı bürosundan telefonla organizasyonu sağlayarak çalıştırdığı kızlardan bazıları ortadan kaybolunca, işkillenmeye başlamıştır..
Önce, kızların, başkaları adına çalışmak üzere falan kaçtıklarını düşünürse de; daha sonra, kaybolan kızların gittikleri son müşterinin hep aynı kişi olduğunu fark eder ki, eski dedektifin elinde -hiç değilse artık- soruşturabileceği bir telefon numarası vardır..
Kaybolan bu zavallı tele kızlar –biliyoruz ki- müşteri kılıklı o genç adamın kurbanıdırlar.. İleri derecede bir manyak olan Young-min Jee (Jung-woo Ha), kadınları ve bu arada işine engel gördüğü herkesi çeşitli usullerde öldürüp, parçalara ayırmakta, sonra da sahiplendiği bir evin bahçesine gömmektedir..
Sapık herif, son olarak ağına düşürdüğü başka bir genç kadın olan Mi-jin Kim (Yeong-hie Seo)’i banyoda, kafasına keski çakmak suretiyle öldürmeye girişir..
Görüldüğü üzre, katilin kim olduğunu seyirci filmin başından itibaren bilmekte; ancak kahramanımız Joong-ho (Yun-seok Kim) ise, kayıp sermayelerinin hâlâ hayatta olduklarını ve başkaları tarafından da çalıştırıldıklarını sanmaktadır.. O da, er ya da geç gerçeği öğrenecektir elbet..
Seri cinayetlerin işlendiği bir hikayeyi, hiç de alışık olmadığımız bir şekilde, türün klişelerinden tamamen kopuk olarak film haline getiren yönetmen Hong-jin Na, ne katile, ne de cinayetlerine fazladan anlamlar katarak, olayı görkemli hale getirmeye çalışmamış..
Ayrıca, katilin peşindekileri de birer kahraman halinde yüceltmeyen yönetmen, benzer türdeki çoğu Amerikan filmlerinden alıştığımız ve her biri adeta insanüstü bir varlıkmış gibi gösterilen katil ve de her rütbeden polisleri -gerçekte de olduğu gibi- duyguları, zaafları olan, sıradan tipler olarak tasvir etmiş..
Chugyeogja, polislerin ve yöneticilerin beceriksizliğini, ortadaki belanın üstesinden gelme görevinin onlardan çok yine ‘önemsiz’ vatandaşa düştüğünü göstermesi ve de komediye yatkınlığıyla, bir başka başarılı Güney Kore filmi olan The Host (Gwoemul)‘u da hatırlatıyor..
Bu enteresan film, normal seyirci psikolojisiyle, sonuçlanmasını beklediğimiz tek bir olayın bile, bir türlü tam olarak gerçekleşmemesiyle de oldukça rahatsız edici..
Yani sözün özü, Ölümcül Takip, öteden beri alıştığımız ve hayran kaldığımız Kore yapımlarına yakışır bi şekilde, korkuyla karışık gerilimini yaratırken, bireysel, toplumsal ve siyasal eleştirisini yapmayı da ihmal etmiyor.. Ayrıca, komediyi bir cinayet filmine böylesine başarıyla yedirmek de pek kolay olmasa gerek..
Şimdi aldığımız bir habere göre, Hollywood, Leonardo Di Caprio‘nun başrolünde endam göstereceği bir yapımla bu ‘pırlanta gibi’ filmi yeniden çekecekmiş sayın seyirciler..
Ne diyeyim? Boyunları altlarında kalır da çekemezler inşallah! Yapmayın diyorum size böyle lüzumsuz işler be kardeşim! Yapmayın!
Fevkalade, 9!
Chugyeogja/ Chaser/ Ölümcül Takip
Yönetmen: Hong-Jin Na
Senaryo: Won-Chan Hong, Shinho Lee
Oyuncular: Yun-Seok Kim, Jung-Woo Ha, Yeong-Hie Seo
Yapım: 2008, Güney Kore, 125 dk.