Geçen yıl Veşarti ile festivalin Keşif yarışmasının galibi olan Ali Kemal Çınar’ın üçüncü uzun metrajlı filmi Genco bu yıl Ev bölümünde gösteriliyor. Diyarbakır’da vegan...
!f‘in, “Sanatçıların ve üretimlerinin dünyası her gün değişiyor. Yeni teknolojiler, görsel estetiğin dönüşümleri, sosyal platformların kullanım-paylaşım biçimleri ve farklı interaktif-katılımcı tasarımlar, hikayelerin yazılma süreçlerinden...
John Wick’i ilk izlediğimde açıkçası pek beğenmemiştim, belki -klasik- aksiyonu ikinci sınıf görme hastalığına yakalanmıştım belki de karakter motivasyonunun “köpeğimi öldürdüler” seviyesinde seyretmesinden rahatsız...
İşçi sınıfının sözcüsü, sinemanın Don Kişot’u Ken Loach, 80 yaşında olmasına rağmen sahada kalmaya ve inandığı değerleri savunmak için filmler çekmeye devam ediyor. Ken...
2004 tarihli “Kötü Eğitim”in ardından bakış açısı aynı kalsa da ilgilendiği konuları değiştiren Pedro Almodóvar heteroseksüel kadın hikayeleri anlatan filmler çekmeye başladı. Yine ortalamanın...
Whiplash’le (2014) “kötü senaryodan iyi film çıkmaz” düsturuna meydan okuyan ve hikayesinin bayatlığına, senaryosunun gediklerine, karakterlerinin sığlığına rağmen sınıfı aşmayı başaran Damien Chazelle, La...
HITCHCOCK/TRUFFAUT Alfred Hitchcock kırkıncı, François Truffaut üçüncü filmini çekmişken, 1966 yılında bir sinema eleştirmeni olarak Truffaut Hitchcock ile kariyeri üzerine bir dizi söyleşi yaptı...
Karşılaştığımız her yeni esere tarihin tozlu sayfalarına gömüleceği ya da geleceğe kalacağı kesinmiş gibi davranır, asıl kararı verecek olan sonraki kuşaklar üzerinde tahakküm kurmaya...
Kimi zaman görmezden gelinen, düşük bütçeli, etkisi düşük bir film, kimi zaman da oldukça ses getiren, yüksek kalibreli, gündem belirleyen bir eser tartışma konusu...
Sinema tarihi, en iyi karar vericinin “zaman” olduğunu gösteren örneklerle doludur. Günümüzde birer sinemasal zirve kabul edilen Vertigo (1958), 2001: A Space Odyssey (1968),...
Bu yazı, film hakkında önemli ipuçları içermektedir. Bir dilsel izafiyet kuramı olan Sapir-Whorf Hipotezi, düşünceyi ve algıyı belirleyenin dil olduğunu öne sürer. “Algıladığımız dünya,...