BİZİ TAKİP ET...

Sitede ara...

Tek başına yazan yöneten ve yapımcılık işini üstlenen Onur Ünlü, hızlı bir şekilde film üretmeye devam ediyor. Alametifarikası haline gelen absürt komedi türündeki yeni işi İtirazım Var ile geçen yıl En İyi Film ödülü kazandığı İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma bölümünün yine en iddialı adaylarından biri.

Festival

Dedektif İmam Selman Bulut: İtirazım Var!

Tek başına yazan yöneten ve yapımcılık işini üstlenen Onur Ünlü, hızlı bir şekilde film üretmeye devam ediyor. Alametifarikası haline gelen absürt komedi türündeki yeni işi İtirazım Var ile geçen yıl En İyi Film ödülü kazandığı İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma bölümünün yine en iddialı adaylarından biri.

itirazim-var-2014-fragman_7227566-18550_640x360

Tek başına yazan yöneten ve yapımcılık işini üstlenen Onur Ünlü, hızlı bir şekilde film üretmeye devam ediyor. Alametifarikası haline gelen absürt komedi türündeki yeni işi İtirazım Var ile geçen yıl En İyi Film ödülü kazandığı İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma bölümünün yine en iddialı adaylarından biri.

serkan-cellik Serkan Çellik

“Namaz kıldırırken cemaatinden biri vurularak öldürülen imam Selman Bulut, dedektif gibi olayın peşine düşer. İpuçlarını kovaladıkça çevresindeki insanların düşündüğü gibi olmadığını gören adam, kafasını kitaplardan kaldırıp gerçek dünyaya bakmaya başlar.” Konusu bu şekilde özetlenebilecek İtirazım Var, Karaköy civarında geçen ve İstanbul sokaklarını layıkıyla kullanan bir polisiye. Asıl amacı güldürmek olmasına rağmen katil peşinde koşulan filmlerin kurallarına riayet ediyor ve böylece temposu hiç düşmüyor.

7229910-9270

Onur Ünlü’nün harika bir sinema filmi yaptığını, çektiklerinin perdede enfes göründüğünü falan söylemek elbette mümkün değil. İtirazım Var olsa olsa ortalama bir yerli komedi dizisi gibi görünüyor ancak güncel Türk sineması için vizyondaki büyük boşluğu doldurmaya aday. Küfrün bini bir para seri üretim yerli komediler, başrol oyuncusu sayesinde izlenen ikinci sınıf Amerikan filmi özentileri ve şive yaparak güldürmeye çalışan birbirinin aynı ucuz gösteriler arasında inci gibi parlıyor. Hem “imam kiliseye girer mi”ye gülecek kesimi hem de “Watson gibi” göndermesini hatırlayacak kişileri aynı potada buluşturmayı beceriyor. Avamla havası hemfikir yapıyor.

1

Gelelim filmin iyi ve kötü yanlarına. Örneğin müzik kullanımı ve sesin yüksekliği bilinçli olarak abartılı. Camideki açılış sahnesi gibi kimi zamanlarda işlemiş, bazen de uygun düşmemiş.  Selman Bulut’un eski boksör olması ve SMS üzerinden haberleştiği eli kolu uzun bir dosta sahip olması gibi detaylar öyküyü zenginleştirmiş. Filmin hikâyesinin ortak kalemi Sırrı Süreyya Önder’in işlevli konuk oyunculuğu ve öyküyü bir noktadan diğerine akıtan yan karakterler dikkatle oluşturulmuş. Karşımızda “Türk sinemasındaki en büyük problem senaryo eksikliği” önermesini kısa süreliğine de olsa rafa kaldırtacak bir metin var. Serkan Keskin bu filmin başrolü için yaratılmışçasına uygun, diğer tüm oyuncular da vasatın üzerinde performans vermiş. Yalnız artık Serdar Orçin ile Tansu Biçer’i ayırmak lazım. Her filmde birlikte görünmeleri algı bozucu.

1-2

Selman Bulut filmin sonunda hem imamlıktan oluyor hem de kitaplarından. Bu kaybediş onun için bir yandan da özgürleşme olarak okunabilir. Üstelik kapanış jeneriğinde masanın arkasında durup bekleyişi, yeni bir macerada onu dedektif olarak görebileceğimizin sinyali. İstanbul sokaklarını arşınlayan eğlenceli bir dedektif filmleri serimiz olmasına kimsenin itirazı olmaz sanırım.

itirazim-varİtirazım Var

Yönetmen: Onur Ünlü

Senaryo: Onur Ünlü (senaryo ve hikâye), Sırrı Süreyya Önder (hikâye)

Oyuncular: Serkan Keskin, Hazal Kaya, Öner Erkan, Büşra Pekin

2014 / Türkiye / 110 dk.

İlginizi çekebilir...

Advertisement

tersninja.com (2008-2022)

  • Bizi takip et